Internetowe repozytoria zdjęć ze skaningowego mikroskopu elektronowego?
magnetar
2011-12-29 23:40:18 UTC

Przejrzałem każde zdjęcie Wikimedia commons w kategorii „skaningowy mikroskop elektronowy”. Niestety, nie mogłem znaleźć innego repozytorium takich zdjęć, ale chętnie przeglądałbym tam również każde zdjęcie. Uderza mnie, że takie repozytoria z pewnością przydadzą się także biologom i studentom biologii. Proste wyszukiwanie w Google niewiele dało. Czy ktoś może pomóc?

Szukasz obrazów do użytku osobistego, obrazów CC lub podobnych obrazów licencjonowanych lub zdjęć komercyjnych? =)
@Rory Szukam czegokolwiek i wszystkiego. to, co ludzie opublikowali do tej pory, jest świetne.
mikrofotografie, nie fotografie. Fotony nie biorą udziału w tworzeniu mikrografii SEM (cóż, MOGĄ być w przypadku niektórych technik, ale są one najczęściej używane do badania niektórych złóż mineralnych itp.).
Cztery odpowiedzi:
Rory M
2011-12-30 01:14:51 UTC

Po pierwsze, chciałbym polecić publicznie dostępną kolekcję Uniwersytetu Dartmouth znajdującą się tutaj. Posiadają zarówno obrazy SEM, jak i TEM szerokiej gamy organizmów i komórek, od alg po jeżowce poprzez wszystko, od cholery po komórki ssaków. Obrazy są wysokiej jakości, w pełni opatrzone podpisami i odpowiednio przypisane.

Jestem trochę zdezorientowany co do problemu, który masz z Google - zobacz mój oryginalny komentarz do Twojego pytania. Jednak spojrzałem na zdjęcia Wikimedia Commons w kategorii SEM i zobaczyłem, że są to albo zdjęcia zrobione za pomocą, zdjęcia Mikroskopów SEM lub rysunki techniczne dotyczące ich funkcji. Zakładam, że szukasz zdjęć wykonanych za pomocą SEM.

Udało mi się znaleźć dużą liczbę podobnych zdjęć do tych, które można znaleźć w zwykłym wyszukiwaniu grafiki w Google - przeczytałem powyżej, że masz problemy z tym podejściem, więc może wypróbuj hasło „ obrazy SEM” w wyszukiwarce grafiki (lub to wyszukiwanie, aby uniknąć powielania obrazów, które już widziałeś na Wiki Commons)?

Przykłady znalezione tylko na pierwszej stronie: Mushroom Spores (Uni. Dartmouth Ash Grain (USGS) - not biological but interesting nonetheless

dzięki za te rekomendacje. Problem z wyszukiwarką grafiki Google polega na tym, że nie wyszukuje wszystkiego, nie wie wszystkiego - i jak to zrobić? nie do wszystkiego dołączony jest odgórny kategorycznie opisowy tekst. po prostu nie ma sposobu, aby dowiedzieć się o repozytoriach obrazów, takich jak te, do których prowadzą linki, bez pytania ludzi.
Wiem dokładnie, skąd pochodzisz, ale mam nadzieję, że Dartmouth pomógł =)
Vebjorn Ljosa
2011-12-30 00:58:20 UTC

The Cell - an Image Library Davida Orloffa zawiera tysiące obrazów SEM.

bardzo dobrze. Trudno mi się zdecydować, czy bardziej lubię obrazy Dartmouth, czy też bardziej lubię obrazy komórek, a to jest doskonała sytuacja.
Aleksandra Zalcman
2012-01-02 06:57:27 UTC

Spójrz na:

2012-01-19 00:49:21 UTC

Spójrz na moją witrynę, która ma sekcję o nazwie Obrazy. http://www.hssemgroup.com/ Na liście znajduje się ponad 13 witryn, w których opublikowano setki obrazów SEM.

W szczególności http://www.hssemgroup.com/students-enjoying-their-sems/resource-urls - wygląda na bardzo pomocne źródło.