Ile osób DNA było zaangażowanych w kompilację referencyjnego genomu ludzkiego?
Gergana Vandova
2011-12-20 03:57:00 UTC

Wiem, że referencyjny genom ludzki jest zgodny z fragmentami DNA różnych ludzi, z których większość była Europejczykami. Czy wiesz, ilu z nich było w to zamieszanych? Czy wiesz, które z nich były zaangażowane? Być może naukowcy tacy jak James Watson i George Church byli w genomie referencyjnym. Zakładam również, że referencyjny genom Human Genome Project finansowany przez NIH musi nieznacznie różnić się od genomu finansowanego ze środków prywatnych.

Jonas
2011-12-20 04:15:15 UTC

tl; dr : W Human Genome Project wykorzystali DNA czterech osób (chociaż jeden mężczyzna dostarczył> 70% DNA. Genom Celera został skompilowany od pięciu osób.

W [...] Human Genome Project (HGP) naukowcy [...] wykorzystali białe krwinki z krwi dwóch męskich i dwóch żeńskich dawców (losowo wybranych z 20 z każdego) - - każdy dawca dostarcza oddzielną bibliotekę DNA. Jedna z tych bibliotek (RP11 [anonimowy dawca z Buffalo, NY]) była używana znacznie częściej niż inne ze względu na jakość.

[...]

W projekcie sektora prywatnego Celera Genomics do sekwencjonowania wykorzystano DNA pięciu różnych osób. Ówczesny główny naukowiec Celera Genomics, Craig Venter, przyznał później (w publicznym liście do czasopisma Science), że jego DNA było jedną z 21 próbek w puli, z których pięć zostało wybranych do użycia.

4 września 2007 roku zespół kierowany przez Craiga Ventera opublikował jego pełną sekwencję DNA , [21] po raz pierwszy ujawniając genom o sześciu miliardach nukleotydów pojedynczego osobnika.)

Źródło: Wikipedia

Czy możesz podać mi link do źródła tego tekstu?
@GerganaVandova: Skorzystaj z łącza Wikipedii. Jeśli potrzebujesz oryginalnych referencji, zajrzyj do piśmiennictwa 17-21.
Wow, przeczytałem tak wiele artykułów na ten temat, ale nigdy Wikipedii. Dzięki. Ale czy myślisz, że naprawdę nie wiadomo dokładnie, z jakiego źródła pochodzi DNA?
@GerganaVandova: Jeśli HGP może wyśledzić RP11 lub któregokolwiek z wybranych dawców, to słabo anonimizowali dawców i mogą zostać za to pozwani. Z Celera, kto wie, kto może wiedzieć? Prawie bym się założył, że Venter był jednym z pięciu; Wydaje mi się, że można spróbować to sprawdzić, dopasowując genom Celera do genomu Venter.
Haha, czy genom Ventera jest publiczny?
@GerganaVandova: [Tak, jest] (http://huref.jcvi.org/)
Nie rozumiem sensu tego wątku. Pytanie zostało zadane, a zaakceptowana odpowiedź została właśnie usunięta z Wikipedii. Dlaczego w pierwszej kolejności nie zajrzeć do Wikipedii? Czy taki jest cel SE?
@Poshpaws: Możesz wspomnieć o tym na Meta.
@Jonas zrobi :)