Dlaczego obecnie występuje tylko jeden gatunek Salmonella?
2011-12-15 19:28:53 UTC

Kiedyś trafiłem na starą książkę mikrobiologiczną, która szczegółowo opisywała dość kolorowy świat enterobakterii. Szczególnie wyróżniała się Salmonella , gdyż wydawało się, że jest tam wiele gatunków: typhi / typhosa , paratyphi , gallinarum , typhimurium , choleraesuis i sporo innych, o których teraz zapomniałem.

Przeglądanie nowszych książki, wydaje się, że wszystkie te „gatunki” zostały zebrane w kategorii choleraesuis (a ostatnio enterica ), a wszystkie te gatunki zostały zdegradowane do „szczepów” (lub może powinienem użyć obecnego terminu „serowar”). Niestety, książka nie dała zbyt wiele informacji na temat tego połączenia.

Dlaczego więc jest teraz tylko S. enterica ? Jeśli „ S. typhi ” jest zwykłym serowarem, dlaczego nazwa gatunku jest nadal używana w literaturze?

Dwa odpowiedzi:
Nick T
2011-12-15 19:53:33 UTC

Mówiąc najprościej, stare nawyki ciężko umierają; lekarze i inny personel medyczny dorastali ze starymi oznaczeniami gatunków, więc będą nadal ich używać. Jest to nieco odwrotność przypadku z E. coli , gdzie 80-90% genomu jest zmienne w różnych szczepach.

Lin-Hui podaje krótką historię, w której szczepy zidentyfikowane wcześnie otrzymały konkretne nazwy w obrębie Salmonella , takie jak typhi , typhimurium , panama itp. W 1966 roku zaproponowano zgrupować serowary razem wśród trzech gatunków S.choleraesuis , S. typhosa i S. kauffmannii . Wkrótce potem, w 1972 roku, wraz z pojawieniem się technik DNA, okazało się, że naprawdę powinny one być zebrane razem. Jest jeden wyjątek, Salmonella choleraesuis subsp. bongori , rozdzielone w 1989 roku.

Niezły artykuł z ankiety! (Omówiono nawet przejście z * choleraesuis * na * enterica *.) Dzięki za to. Wydaje mi się jednak, że zamierzałeś zamieścić „* typhosa *” zamiast „* thphosa *”.
@J.M. prawdopodobnie ... w recenzji jest napisane błędnie `: /`
Alexander Galkin
2011-12-15 19:51:31 UTC

Po prostu otwórz Wikipedię, tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie:

Początkowo każdy gatunek Salmonella został nazwany zgodnie ze względami klinicznymi, [15] np. Salmonella typhi- murium (mysi dur brzuszny), S. cholerae-suis (cholera wieprzowa). Po rozpoznaniu, że specyficzność żywiciela nie istnieje dla wielu gatunków, nowe szczepy (lub serowar, skrót od wariantów serologicznych) otrzymały nazwy gatunków zgodnie z lokalizacją, w której nowy szczep został wyizolowany. Później, odkrycia molekularne doprowadziły do ​​hipotezy, że Salmonella składała się tylko z jednego gatunku [16] S. enterica, a serowar podzielono na sześć grup [17], z których dwie mają znaczenie medyczne. Ale ponieważ ta teraz sformalizowana nomenklatura [18] [19] nie jest zgodna z tradycyjnym stosowaniem znanym specjalistom mikrobiologii i infektologom, tradycyjna nomenklatura jest powszechna. Obecnie istnieją dwa rozpoznane gatunki: S. enterica i S. bongori, z sześcioma głównymi podgatunkami: enterica (I), salamae (II), arizonae (IIIa), diarizonae (IIIb), houtenae (IV) i indica (VI) ). [20] Historycznie rzecz biorąc, serotyp (V) był bongori, który jest obecnie uważany za jego własny gatunek. Klasyfikacja serotypów Salmonelli oparta jest na schemacie klasyfikacji Kauffmana-White'a, który umożliwia rozróżnienie odmian serologicznych. Nowsze metody typowania i podtypowania Salmonella obejmują metody oparte na genomie, takie jak elektroforeza w pulsującym polu elektrycznym (PFGE), analiza Multiple Loci VNTR (MLVA), typowanie sekwencji Multilocus (MLST) i metody oparte na (multipleksie) PCR. / p>

Piękny. Jakie były te „odkrycia molekularne”, które odegrały kluczową rolę w zestawieniu wszystkich tych „gatunków” * Salmonelli * (nie mam dostępu do artykułu w czasopiśmie, do którego jest on powiązany)? I dlaczego „* S. Typhi *” jest nadal używane zamiast „* S. Enterica * serovar * typhi *”?